2010. december 1., szerda

Nem költözik a Posta

Százhalombatta Város Önkormányzata nevében megdöbbenve és szomorúan vettem tudomásul, hogy a Magyar Posta Zrt. vezetése – a korábbi megállapodásunktól eltérően – levélben tájékoztatott, hogy mégsem kívánnak a Szent István téren található Rendezvényközpontban lévő üzlethelységbe költözni. A döntés a város lakosságára és az 1. számú Posta dolgozóira nézve is hátrányos, hiszen sem a városlakók, sem pedig az ott dolgozóik igényeit nem tudja kielégíteni a jelenlegi épület.


A Magyar Posta 1987. november 9-től használja jelenlegi helyiségegyüttesét a Szent István téren. A bérleti díj összegét az önkormányzat 13 éve kizárólag az infláció értékével növelte, így a mai üzleti viszonyokat tekintve a Posta jelentősen alul marad a Százhalombattán elfogadott és bevezetett üzlethelyiségek bérleti díjától.

Tekintettel arra, hogy a korábbi években a lakosság folyamatosan panasszal élt a Posta ellen, 2009 év elején felkerestük a helyi vezetőséget és indítványoztuk, hogy – amennyiben ők is partnerként állnak a kialakult helyzethez – keressünk optimális helységet a százhalombattai főposta számára, ahol mind az ott dolgozók, mind pedig az ügyfelek elfogadható körülmények között intézhetnék dolgukat.
Megkeresésünkre szinte azonnal jött a pozitív válasz, hiszen részletes beszámolót kaptunk arról, hogy a jelenlegi épület mondhatni alkalmatlan mind a dolgozók, mind pedig az ügyfelek számára. A Posta vezetője ugyanakkor arról tájékoztatott, hogy egy körülbelül 500 négyzetméter alapterületű helyiség megfelelő volna a színvonalas és esztétikus ügyfélkiszolgálásra. Az ideális helyiség a Rendezvényközpontban található 471 négyzetméter alapterületű helyiségegyüttes, mind önkormányzatunk, mind pedig a Posta számára megfelelőnek bizonyult, így ezt követően megkezdődtek a tárgyalások a Magyar Posta Zrt. vezetőségével. A főposta átköltözésének érdekében megkerestem az illetékes ágazati minisztert, aki támogatásáról biztosította terveinket.

A tárgyalások során a Magyar Posta vezetése segítségünket kérte, mivel anyagi forrás hiányában a bérleti díjat nem állt volna módjában a piaci árnak megfelelő összegben fizetni. A Képviselő-testület ezért a 314/2009. /IX.24./ számú határozatával úgy döntött, hogy bérleti díjhoz a Magyar Posta Zrt. számára bruttó 1250 Ft/hó/m2 támogatást nyújt. Úgy tűnt a döntéssel elhárult minden akadály és a Posta végre megfelelő helyre költözhet.

Döntésünket követően a Magyar Posta Zrt. levélben jelezte számunkra, hogy részükről a bérleti szerződés véglegesíthető és aláírható. A Polgármesteri Hivatal ennek megfelelően előkészítette a bérleti szerződést, amelyet aláírásunkkal hitelesítettünk és vártuk, hogy a Magyar Posta Zrt. vezetősége által aláírt szerződést visszakapjuk és elkezdődhessen a tényleges átköltözés. Szerződés helyett azonban egy levelet kaptunk, melyben közölték, hogy 2010 júliusában a Magyar Posta Zrt. élére új menedzsment került kinevezésre, akik áttekintik a folyó, valamint az előkészület alatt álló nagyobb jelentőségű projectek és postai beruházások helyzetét, ezért türelmünket kérik 2010 novemberéig.

A levél november végén megérkezett, ám az együttműködés kezdési időpontja helyett azt közölték benne, hogy beruházási forrás hiányában nem áll módjukban átköltözni és így az általunk nyújtott támogatást igénybe venni.

Százhalombatta Város Önkormányzata nevében minden tőlünk telhetőt meg kívánunk tenni, hogy a Posta átköltözzön a Rendezvényközpontba, hiszen tűrhetetlen állapotok között kell dolgoznia 36 postai alkalmazottnak, az ügyfeleknek pedig méltatlan körülmények között kell ügyeiket intézniük. Első lépésként levelet intézek Dr. Aradszki András országgyűlési képviselő úrhoz, melyben kérem őt, hogy járjon közben a Magyar Posta Zrt. vezetőségénél, hogy a százhalombattai 1. számú Posta mégis átköltözhessen megfelelő helyére.